“Rust, rust, rust.”
Dat is het eerste wat Johan zei toen ik hem vroeg wat werken bij VGZ hem heeft gebracht.
Johan is een slimme jongeman met werkervaring in de financiële sector. Door omstandigheden is hij op afstand van de arbeidsmarkt geraakt. Naarmate de tijd zonder werk verstreek, werd het steeds moeilijker voor Johan om aan een nieuwe baan te komen. Hij ontving afwijzing na afwijzing. Dit had enorme impact op zijn leven. Hoe langer het duurde, hoe moeilijker dat het werd.
Totdat hij terecht kwam bij TriUnity. TriUnity is een stichting die onder andere mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt begeleidt naar duurzame inzetbaarheid. Samen met zijn coach is hij aan de slag gegaan. Zij keken vooral naar Johans kwaliteiten, om vervolgens op zoek te gaan naar een baan die deze kwaliteiten vraagt.
Sinds 30 november 2020 is Johan werkzaam op onze afdeling Zorgeloos Betalen.
Cindy vult aan: ” Ja, bij ons! Dat zeg ik zo expliciet, omdat ik hier zo ontzettend trots op ben. Niet alleen op Johan en op zijn buddy’s , maar vooral op VGZ, die dit als organisatie mogelijk maakt.” Cindy is Service Expert Betalen & Incasso III bij Coöperatie VGZ
Johan werkt als Service Expert Klantdialoog. Hij helpt klanten aan de telefoon met allerlei vragen. Vooral het helpen van onze klanten die moeite hebben met betalen, daar wordt hij blij van. “Het is een uitdaging om iedere klant te kunnen helpen en vooral te kijken naar wat mogelijk is.” vertelde Johan mij.
Johan is ontzettend dankbaar dat hij deze kans krijgt om weer deel te nemen aan het arbeidsproces. Hij zit weer lekker in zijn vel en voelt zich weer energiek.
Cindy: “En ik? Ik ben ontzettend gelukkig dat ik deel uitmaak van een organisatie die aandacht heeft voor diversiteit en dit mogelijk maakt voor Johan, en voor hopelijk nog meer mensen in de toekomst!”
Over de auteur